Selasa, 25 Ogos 2009

nafsu makan

salam ramadhan...
dah lama tak update blog nie. bukan apa, penyakit 'M' banyak sangat dalam badan. so, ari nie dah masuk ari ke-4 kita berpuasa..dan jugak ari ke-4 berturut2 aku menyumbang duit ke bazar ramadhan..agaga... semalam gi bazar ramadhan kat bangi. teringin nak makan char kuey teow(CKT). besau giler bazar tu. tak abis aku tawaf. dah la gi lewat, jalan plak jam. orang punyer la ramai..berduyun2. disebabkan kejar masa, aku awal2 lagik dah warning adik aku beli brg yang perlu je...takyah nak wat tawaf 2,3 kali. rasa bekenan jer..beli terus. dah siap beli juadah,terus bergegas balik umah. sampai jer umah ada lagik 5 min nak masuk waktu berbuka. fuhh..nasib baik sempat. tak sabau nie nak makan char kuey teow...nyum..nyum.
tepat jer 7.26...azan pun berkumandang aka dah boleh berbuka. aku yang memang ngidam tahap gaban nie laju jer makan. tapi...alangkah kuciwa nyer ati kuw...CKT cam hempeh jer. haram tak sedap. bunci!! bunci!!lapar punyer pasal..aku habiskan jugak sebungkus tu. rugi rm3.50..huhu. susah betul nak carik CKT yang power root kat kl nie. kalau ada pun, setakat gitu2 jer. petang nie nak abiskan duit kat bazar ramadhan depan tesco kajang plak ngeh3.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan